Inkluze ve školství? Nezodpovědný experiment, myslí si ředitel speciálních škol

Datum publikace: 04. 02. 2016
Periodikum:
denik.cz
Ministerstvo školství chce, aby se v budoucnu učily mentálně postižené děti společně s ostatními v běžných třídách.

Rozdíly mezi žáky mají vyrovnat takzvaná podpůrná opatření - především speciální pomůcky, individuální vzdělávací plán či asistenti pedagoga.

Řada odborníků v čele se speciálními pedagogy ale plán takzvané inkluze nebo také společného vzdělávání kritizuje. Upozorňují na to, že na takovou změnu nejsou školy v žádném případě připraveny a tratit na ní budou všechny strany. „Považuji to za velmi nezodpovědný experiment, který může velmi poškodit nejednu generaci dětí," říká například ředitel Speciálních škol Hradec Králové Pavel Svoboda.

Celé znění zprávy najdete na: https://hradecky.denik.cz/nazory_region/inkluze-ve-skolstvi-nezodpovedny-experiment-mysli-si-reditel-specialnich-skol-20160203.html.

> další zprávy z médií

Související téma na portálu Šance Dětem: