Hodnoty a jejich místo v současné škole

Datum publikace: 03. 01. 2013
Periodikum:
rodina.cz
Překvapí vás zjištění, že najít si dobrého životního partnera je téma, nad kterým vážně uvažují již děti ve věku jedenácti let, a dokonce chlapci a dívky stejně?

Myslíte si, že najít dobrého životního partnera je důležitější pro žáky, nebo pro jejich učitele? Kdo z nich ocení tuto životní hodnotu více? A je navíc rozdíl mezi chlapci a dospělými muži a mezi názorem dívek a dospělých žen? Překvapí vás zjištění, že najít si dobrého životního partnera je téma, nad kterým vážně uvažují již děti ve věku jedenácti let, a dokonce chlapci a dívky stejně? Označí skupina pedagogů či žáků za důležitější hodně cestovat a poznávat cizí země? Na tyto a další otázky jsme se snažili nalézt odpovědi v rámci našeho výzkumu.

Cílem výzkumu bylo porovnat odpovědi pedagogů a žáků na několik stejných otázek a udělat si přehled o jejich prioritách. Dotazníky obsahovaly kromě otázek také osmnáct tvrzení, u kterých respondenti označovali důležitost jednotlivých tvrzení na třístupňové škále: 1 – velmi důležité, 2 – méně důležité, 3 – nedůležité.

Téma hodnot je široké a citlivé, zejména svou intimní povahou ve vztahu ke každému jednotlivému člověku.

Celé znění článku najdete na https://www.rodina.cz/clanek9117.htm

 

> další zprávy z médií