Děti už nedokážou vnímat mluvené slovo. Na vině jsou tablety

Datum publikace: 20. 02. 2015
Periodikum:
aktualne.cz
Tablety a televize rozmazlily žáky natolik, že ve škole neporozumějí ani vyprávění pohádky.

Bez obrazového doprovodu se neobejdou. Pokud jim rodiče nečtou, zakrní dětem příslušné centrum mozku.

Pro většinu dnešních rodičů to býval běžný způsob školní výuky: učitel nahlas přednesl kus textu a žáci si ho přepsali do sešitů. Dnešní děti toho ale schopny nejsou. Až pětina z nich pouze mluvený projev vůbec nedokáže vnímat.

"Jakmile jim přečtu pohádku, ke které nemají žádný vizuální doprovod, prostě to nevnímají. Začnou si sahat na uši a jsou neklidné. Nakonec zjistím, že ani netuší, o čem to vyprávění bylo," popisuje svou zkušenost z posledních let ve školství učitelka prvního stupně Pavla Nováčková.

Není sama. Podobné problémy s dětmi řeší spousta jejích kolegů. Podle odhadů pedagogických psychologů a dětských neurologů, u kterých problémoví školáci končí, má potíže s koncentrací na mluvené slovo dokonce dvacet procent dnešních prvňáčků. A u mnohých přetrvají problémy do dospělosti.

 

Celé znění zprávy najdete na https://zpravy.aktualne.cz/domaci/petina-prvnaku-nezvlada-vnimat-mluvene-slovo-chytaji-si-usi/r~b44d5ebeb85611e4833a0025900fea04/.

> další zprávy z médií

Související článek na portálu Šance Dětem: