Dětí s poruchami učení přibývá, někdy i kvůli špatné diagnóze

Datum publikace: 26. 09. 2012
Periodikum:
idnes.cz
Stále více českých dětí má diagnostikovánu na dyslexii či dysgrafii.

Podle odborníků však řada z nich ve skutečnosti poruchami učení netrpí, v poradnách je však kvůli rodičům či školám špatně diagnostikují. Shodli se na tom při konferenci v rámci projektu Školou bez překážek.

Podle předsedkyně Somatopedické společnosti Vandy Hájkové dětí s poruchou učení přibývá. "Zvyšuje se ale také schopnost diagnostikovat, zároveň někdy poradny vydávají diagnózy špatně. Rodič si to vymůže, proto aby své dítě ve škole více ochránil," vysvětlila Hájková.

Lenka Felcmanová z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy upozornila, že na vysokém počtu žáků s touto diagnózou mají někdy zájem i školy. "Mohou pak na tyto děti čerpat příspěvek," vysvětlila Felcmanová. Podle ní ale zároveň diagnóza není u řady dětí potvrzená, protože jejich rodiče odmítají do pedagogicko-psychologické poradny jít.

Stát podle odborníků selhává v přípravě učitelů. "Měl by je systematicky podpořit v tom, aby odbornost nebyla jen získaná nadšeným ředitelem, ale aby to stát pocítil jako prioritu a vyčlenil prostředky na vzdělání pedagogů. Bez toho to půjde těžko," podotkla Felcmanová, která dříve působila na ministerstvu školství.

Celé znění článku najdete na http://zpravy.idnes.cz/deti-s-poruchami-uceni-pribyva-i-kvuli-spatne-diagnoze-p1f-/domaci.aspx?c=A120925_111841_domaci_jj

 

> další zprávy z médií