Děti jsou vůči reklamám na alkohol bezbranné. Inspirují je k pití, varují vědci

Datum publikace: 02. 11. 2016
Periodikum:
tiscali.cz
Čím více reklamy na alkoholické nápoje vidí děti a mladí lidé v televizi, tím více je konzumují.
Na dětský alkoholismus mají bezprostřední vliv reklamy na alkoholické nápoje, prokázali američtí vědci. Ovlivňuje nejen to, že po alkoholu vůbec sáhnou, ale i značky, které si vybírají, a množství, které pak zkonzumují.

Studie prokázaly nejen to, že televizní reklama ovlivňuje výběr alkoholu, ale i to, že pod vlivem této reklamy se může až několikanásobně zvýšit počet vypitých sklenek. Informuje o tom portál tiscali.cz.

Špatný vliv reklamy

Mezi spotřebou alkoholických nápojů a reklamou na ně existuje přímá souvislost. Špatný vliv reklamy na nezletilce prokázala americká studie. Pokud se chlapec dívá například na reklamu na pivo, která se objeví při fotbalové zápasu, vede ho to k tomu, aby nejen dával přednost značkám, které viděl v televizi, ale také k tomu, aby pil více. 

Výzkum vedl profesor Timothy Naimi z americké Bostonské univerzity a publikován byl na stránkách Journal od Studies on Alcohol and Drugs. Sledováno bylo více než 1000 mladých lidí ve věku od třinácti do dvaceti let z různých částí Spojených států.

Celé znění článku najdete na: https://web.archive.org/web/20161103191037/https://nedd.tiscali.cz/deti-jsou-vuci-reklamam-na-alkohol-bezbranne-inspiruji-je-k-piti-varuji-vedci-288148.

> další zprávy z médií