Děti chtějí jíst hlavně produkty z reklamy

Datum publikace: 07. 02. 2014
Periodikum:
toplekar.cz
Sladké pudinky, hranolky, hamburgery, či čokoládové tyčinky, které jsou prý „plné mléka“. Dětské chutě jsou v současné době velmi ovlivněny reklamou.

Výsledkem toho je ale stále narůstající obezita u dětí a jejich touha po nezdravých produktech. Podle amerických vědců ovšem může dobré psychologické působení ze strany rodičů alespoň trochu eliminovat nepříznivé účinky reklamy.

Děti zhlédly televizní spot

Pro svoji studii využili američtí vědci 75 dětí ve věku od 3 do 5 let, které nechali koukat na animované pohádky. Děti byly rozděleny do dvou skupin, z nichž každá sledovala jinou pohádku. V polovině obou pořadů se objevila reklama. Jedna skupina dětí zhlédla reklamu na hranolky, druhá na jablka. Po skončení videa si všechny děti mohly nejdříve samy a poté s pomocí svých rodičů vybrat poukázku buď na jablka, nebo na hranolky. Část dětí poslechla doporučení rodičů a vybrala si samozřejmě jablka. Ostatní měly vlastní hlavu. 

Celé znění článku najdete na: https://web.archive.org/web/20140213202504/http://www.toplekar.cz/archiv-clanku/deti-chteji-jist-hlavne-produkty-z.html.

> další zprávy z médií