Dárková lavina pro vytuněná mimina: Jak české matky utrácejí za své spratky

Datum publikace: 03. 01. 2013
Periodikum:
reflex.cz
Žena na mateřské nebo těsně před ní je přes svůj dočasně omezený finanční příjem báječným typem spotřebitele, ze kterého se radují nejen výrobci plen, kočárků, autosedaček, dětských umělých výživ a příkrmů, plyšových zrůdiček a jiných lapačů prachu.

Na dětech se totiž nešetří, jeden by si to pak mohl vyčítat, až se nevyvedou, a těhotenská/mateřská hormonální hladinka často podnítí nákup naprostých zbytečností, pořízených v momentě, kdy mozek jede na autopilota pod taktovkou blaženého pocitu štěstí z novorozeněte nebo v očekávání jeho brzkého příchodu.

V mimibyznyse se točí miliardy korun, a navíc je zajištěn stálý přísun nakupujících – v Česku každoročně spatří světlo světa kolem 110 000 novorozenců, přičemž za každého z nich mohou rodiče v libovolném roce jeho života utratit vyšší desítky tisíc korun. A zhusta to dělají. Mít nejkrásněji oblečené dítě na pískovišti je sen mnohem snáze splnitelný než ten o šéfovském křesle, které se čerstvým matkám s každým odkojeným dnem vzdaluje spolu s myšlenkami na profesní kariéru.

 

Celý článek najdete na http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/49029/darkova-lavina-pro-vytunena-mimina-jak-ceske-matky-utraceji-za-sve-spratky.html

 

> další zprávy z médií