Budoucí učitelky MŠ se málo učí logopedii a pracovat s nadanými

Datum publikace: 29. 07. 2016
Periodikum:
blesk.cz
Budoucí učitelky mateřských škol se na středních školách učí logopedickou prevenci jen okrajově, školy je nedostatečně připravují i na práci s nadanými dětmi. Kritizuje to Česká školní inspekce, jejíž inspektoři od loňského listopadu do letošního května navštívili 42 středních škol s pedagogickými obory.

Portál blesk.cz upozorňuje na to, že budoucí učitelky mateřských škol se na středních školách většinou jen okrajově učí logopedickou prevenci. Kritizuje to Česká školní inspekce (ČŠI). Školy je také málo připravují na práci s nadanými dětmi, což inspektoři v konceptu společného vzdělávání považují za "alarmující". Uvedli to v hodnocení vzdělávání na středních školách s pedagogickými obory, které zveřejnila inspekce na webu.

Od loňského listopadu do letošního května inspektoři navštívili 42 středních škol s pedagogickými obory. Zaměřili se především na školy připravující budoucí učitelky mateřských škol. Logopedická prevence je většinou součástí obsahu vzdělávání jen okrajově. Podle inspekce se to nepříznivě odráží na úrovni řečových schopností dětí, protože právě logopedické vady jsou nejčastějším důvodem pro odklad nástupu do školy. 

Učitel v mateřské škole předává jazykový vzor

Inspekce také kritizovala to, že v 11 procentech škol nebylo součástí přijímacího řízení ověřování jazykového projevu uchazečů. Požadavek na odpovídající kvalitu výslovnosti uchazečů považuje inspekce za bezpodmínečně nutný při přijímání na tento typ škol. "Učitel v mateřské škole předává jazykový vzor a imitační hledisko je při rozvíjení verbálních dovedností významné," uvedla.

Celé znění článku najdete na: http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-zpravy/409627/budouci-ucitelky-ms-se-malo-uci-logopedii-a-pracovat-s-nadanymi.html