Asistent pedagoga podpoří individuální přístup k dětem

Datum publikace: 27. 11. 2013
Periodikum:
rodina.cz
Pedagogický asistent je poměrně nová pomáhající profese.

Pozitivní výsledky pedagogické asistence se pomalu projevují v každodenní školní i mimoškolní praxi v péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o různě znevýhodněné děti.

Vojtovi jsou čtyři roky. Má nastoupit do mateřské školy, ale situace pro něj není stejná jako pro jiného chlapce jeho věku. Vojta má totiž oční vadu, která mu znemožňuje bezproblémovou účast na programu mateřské školy. Potřebuje pomalejší tempo, speciální pomůcky, individuální péči a podporu. Nikdy také nebyl v zařízení tohoto typu, je zvyklý na bezvýhradnou péči matky, čímž se situace stává citově vypjatou.

Paní učitelka, třebaže vstřícná a chápající, má na starosti ještě 26 dalších dětí, a tak nemůže Vojtovi poskytnout péči na úrovni, kterou potřebuje. Musí svou pozornost rozdělovat rovnoměrně mezi celou třídu, a tak je zde přítomnost asistenta vhodným řešením.

Pro děti s určitou poruchou může asistent znamenat pomoc při vstupu do „normálního“ života. Dokáže jim poskytnout tolik důležitý individuální přístup a zachovat přijatelné tempo pro plnění zadaných úkolů. Při dodržování doporučení odborníků (dětského lékaře, poradenského pracovníka) o nejvhodnějším postupu a za spolupráce s rodiči a učiteli může asistent docílit větší soběstačnosti svěřence.

 

Celé znění článku najdete na https://www.rodina.cz/clanek9544.htm

 

> další zprávy z médií