- Domů
- Odborná knihovna
- Sociální pozice nadaných žáků 5. tříd ZŠ v kolektivu vrstevníků: srovnání výzkumných dat z let 2002/2003 a 2011/2012
Sociální pozice nadaných žáků 5. tříd ZŠ v kolektivu vrstevníků: srovnání výzkumných dat z let 2002/2003 a 2011/2012
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Článek prezentuje výzkum zabývající se vybranými problémy nadaných žáků a jejich sociální pozicí v kolektivu vrstevníků běžné základní školy, a to pohledem učitele, ale i nadaného žáka. Tato současná data jsou srovnána s daty získanými ve školním roce 2002/2003 pomocí studie ELSPAC. Výzkumnými nástroji byly dva typy dotazníků: Dotazník pro učitele a Dotazník dítěti, zadávané nadaným žákům ve školním roce 2002/2003 a 2011/2012. Výzkumným souborem byli žáci pátých tříd, které třídní učitelé hodnotili ve vybraných intelektových dovednostech. K výsledkům výzkumu patří např. významné navýšení vybraných problémů nadaných dětí a zhoršení jejich sociální pozice.
The article presents research dealing with selected problems of gifted pupils and their social position at ordinary elementary schools. This is analysed from the view of teachers and also gifted pupils. This current data are compared with data from the ELSPAC study collected in the school year 2002/2003. Research tools were two types of questionnaires: the Questionnaire for teachers and the Questionnaire for children, which were administrated in the school years 2002/2003 and 2011/2012. The research sample comprised of pupils from fi fth grades, who were evaluated by their class teachers. Among the results are for example signifi cant increase of selected problems of gifted pupils and deterioration of their social position.
- Zdroj dat
-
https://web.archive.org/web/20170306050350/http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
E-pedagogium : nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice, Roč. 2013, č. 3 (2013)