Kořeny moderní školy a pedagogiky

Autor/ka
Rok vzniku:
2006
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Dějiny pedagogiky ukazují, že nejsou žádné podstatné metody, které by už nebyly objeveny. Pouze byly vyjadřovány jinými slovy, jiným slovníkem. Např. už v 19. století byly školy s ekologickým zaměřením (jenom termín "ekologie" nebyl znám), prožitkovou pedagogiku už znali a používali v 16. století, projektové vyučování prosazovali reformní pedagogové 19. a 20. století. Mnohé dnešní moderní způsoby výuky se objevují také v Komenského dílech. Komenský se např. snažil podnítit v žácích nejen zájem o výuku, ale i aktivní zapojení do ní (viz divadelní hry - Schola ludus). Atd.

MORKES, František. Kořeny moderní školy a pedagogiky. Učitelské noviny, 2006, 109(6), s. 16-17. ISSN 0139-5718.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=000993926&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Učitelské noviny, Roč. 109, č. 6 (2006)