- Domů
- Odborná knihovna
- Hodnocení kvality péče rodiči dětských pacientů
Hodnocení kvality péče rodiči dětských pacientů
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Cíl: Cílem práce bylo zjistit, jak hodnotí kvalitu ošetřovatelské péče rodiče dětských pacientů hospitalizovaných v ostravských nemocnicích. Metodika: Výzkumný soubor tvořilo 227 respondentů, z toho 71 rodičů z Fakultní nemocnice Ostrava, 90 z Městské nemocnice Ostrava, 66 z Vítkovické nemocnice. Šetření bylo realizováno standardizovaným hodnoticím nástrojem Pickerovy dimenze kvality, který byl modifikován pro doprovod hospitalizovaných dětských pacientů. Výsledky: Ve všech sledovaných nemocnicích posuzovali rodiče kvalitu péče převážně jako dobrou. Mezi problémové oblasti patřila hlučnost v nočních hodinách, nedostatečná čistota pokojů, toalet a sprch. Někteří rodiče nebyli spokojeni také s kvalitou jídla, postrádali zveřejnění jídelníčku, vnímali dobu uložení dítěte na lůžko při příjmu jako dlouhou, problém byl zjištěn v dostupnosti služeb. Závěr: Rodiče hospitalizovaných dětí jsou důležitou součástí léčebného režimu dětí, proto je důležité znát jejich spokojenost s poskytovanou péčí, reagovat na zjištěné nedostatky a dle možností je odstranit.
Aim: The aim of the work was to determine how the quality of nursing care is evaluated by parents of child patients hospitalized in Ostrava hospitals. Methodology: The survey group was comprised of 227 respondents, there of 71 parents from University Hospital Ostrava, 90 from Municipal Hospital Ostrava, 66 respondents were from Vítkovice hospital. The survey was carried out by standardized evaluation tool of Picker’s dimensions of quality, modified by for persons accompanying hospitalized child patients. Results: In all studied hospitals assess quality of care parents mostly as good. The problem areas included noisiness at night time, insufficient cleanliness of the rooms, toilets and shower baths. Some parents were also dissatisfied with the quality of food, lacked publication of the menu, perceived the time of putting the child to hospital bed during admission as too long, there was also a problem with availability of services. Conclusion: Parents of hospitalized children are an important part of the treatment regimen of children, so it is important to know their satisfaction with the care provided to respond to the identified shortcomings and, if possible, eliminate them.
- Zdroj dat
-
https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-201304-0018_Hodnoceni_kvality_pece_rodici_detskych_pacientu.php
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Pediatrie pro praxi, Roč. 14, č. 4 (2013)