Začleňování dětí se speciálními potřebami vázne na financích, zájem přitom stoupá

Datum publikace: 14. 05. 2013
Periodikum:
e15.cz
Integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, neboli inkluze, je v kurzu.

Počet žádostí od školek a škol na přidělení asistentů pedagoga stoupl napříč Českou republikou za poslední dva roky až dvojnásobně, kraje si ale stěžují, že ministerstvo školství posílá málo peněz a nechává je v tom samotné.

Zatímco v roce 2010 působilo například v Plzeňském kraji v místních školských zařízeních 263 asistentů pedagoga, v roce 2012 to už bylo 401. Kromě toho základní školy žádaly také o přidělení asistentů pedagoga pro sociálně znevýhodněné děti a žáky.

„Na jedné straně je v české školské legislativě proklamována podpora integraci či inkluzi dětí, žáků, studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, na straně druhé nejsou prointegrační opatření ze strany ministerstva plně finančně zabezpečena a kraje tak musí náročně hledat cesty k zafinancování podpůrných a vyrovnávacích opatření,“ zní z Plzeňského kraje.

Téměř nemožné je kvůli tomu podle Plzeňského kraje například zařazování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných mateřských škol, které jsou maximálně naplněné.

Celé znění článku najdete na: https://www.e15.cz/domaci/zaclenovani-deti-se-specialnimi-potrebami-vazne-na-financich-zajem-pritom-stoupa-987564.

> další zprávy z médií

Postižený chlapec