Výuka na dálku zvětšuje rozdíly mezi školami, tvrdí Člověk v tísni

Datum publikace: 09. 04. 2020
Periodikum:
eurozpravy.cz
Rozdílné přístupy škol k distančnímu vzdělávání mohou vést k prohloubení nerovností ve vzdělávání. Uvedla to dnes společnost Člověk v tísni. Podle ní se v současné mimořádné situaci více než dříve ukazuje, že v Česku chybí centrální řízení škol. Učitelé organizují výuku různě, a vliv rodiny na vzdělávání se při tom ještě více zesiluje.

"Koronavirus ukázal absenci centrálního řízení. Ministerstvo školství neví přesně, co se ve školách děje, dává obecná doporučení, školy však postupují nezávisle a spoléhají se do velké míry na aktivitu rodičů. Zodpovědnost za vzdělávání dětí, kterou systém klade na rodiče, se tím ještě zvyšuje," uvedl ředitel vzdělávacího programu Varianty Člověka v tísni Tomáš Habart. Podle něj na současnou situaci doplatí hlavně děti, které potřebují při učení větší podporu.

Na rozdílné přístupy škol při online výuce ukázal průzkum mezi rodiči, který v pondělí zveřejnila společnost PAQ Research a který vznikl ve spolupráci s Člověkem v tísni. Podle něj je například zhruba polovina učitelů v kontaktu se žáky denně, přibližně pětina ale jen jednou týdně. O situaci v jednotlivých školách a regionech chybí přesnější data.

Celý text najdete zde: https://eurozpravy.cz/domaci/skolstvi/vyuka-na-dalku-zvetsuje-rozdily-mezi-skolami-tvrdi-clovek-v-tisni.70dafd0a/

Související články na portálu Šance dětem: