Speciální výuka, nebo běžná škola? Rozhodování dělí rodiče i pedagogy

Datum publikace: 15. 03. 2016
Periodikum:
novinky.cz
Někdy je všech pro a proti tolik, že se misky vah téměř nehnou. A pokud jde o osudové rozhodnutí o budoucnosti potomka, dilema je nekonečné.

Paní Milada z Brna právě zvažuje, zda má umístit svou lehce mentálně postiženou dceru do běžné školy k ostatním dětem, nebo do speciální. I s manželem těžko hledá shodu.

Sedmiletá Apolenka je veselé děvčátko a na první pohled nejeví známky jakéhokoli handicapu. Od tří let však má diagnostikováno lehké mentální postižení.

Po nástupu do školky se ukázalo, že má problémy se zvládáním běžných úkolů kvůli potížím s grafomotorikou, počítáním, pamětí. Potýkala se i s běžným provozem, jako je oblékání.

Ale naopak s hygienou nebo jídlem problém nikdy nebyl. „Má potíže s abstraktním myšlením, trochu se to odráží i v řeči - dělá chyby trochu jako cizinec, když se učí česky. Dlouho také nezvládala vnímání času. Co je před, po, zítra, potom, jí nic neříkalo. Teď už je to lepší,“ popsala Právu Milada.

Celé znění zprávy najdete na: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-specialni-vyuka-nebo-bezna-skola-rozhodovani-deli-rodice-i-pedagogy-341639.

dívka v krabici