Nový projekt usnadní výuku znevýhodněných dětí

Datum publikace: 02. 09. 2013
Periodikum:
novinky.cz
Učitelé v běžných školách jsou často postaveni před nesnadný úkol: Jak dětem vysvětlit, že spolužák je na vozíčku, jaké vhodné pomůcky pro jeho výuku zvolit nebo jak předcházet konfliktům ve třídách?

Do škol totiž v posledních letech přichází rostoucí počet znevýhodněných dětí, které je třeba zapojit do výuky.

Univerzita Palackého v Olomouci ve spolupráci s organizací Člověk v tísni přichází s projektem, který usnadní práci pedagogům i jejich asistentům, a zároveň pomůže znevýhodněným školákům na cestě ke vzdělání.

Bez individuálního přístupu to nejde

„Inkluzívnímu vzdělávání – tj. vzdělávání, kdy se ve třídách spolu vzdělávají děti se zdravotním postižením, stejně jako nadané dětí cizinců, děti jiného etnika i většinové společnosti – se na naší škole věnujeme již několik let. Samozřejmostí je individuální přístup a podpora každého žáka podle jeho reálných schopností a odlišnosti od průměru,“ vysvětluje ředitel Vladimír Foist ze ZŠ Poběžovice a dodává:

„Pro naše potřeby přivítáme vytvoření funkčního systému dalšího vzdělávání učitelů v této oblasti a možná ještě více i komplexní návrh řešící postavení asistentů pedagoga.“

Celé znění článku najdete na: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-novy-projekt-usnadni-vyuku-znevyhodnenych-deti-201777.

handicapovaný chlapec