Na jedničky má větší naději dívka z dobré rodiny. Třeba s menšími znalostmi

Datum publikace: 29. 06. 2022
Periodikum:
seznamzpravy.cz
Výzkum ukázal, že známky mají přímý vliv na to, jak si dítě – i jeho rodiče – věří ohledně dalšího studia nebo budoucího zaměstnání. Na hodnocení přitom může mít vliv i pohlaví žáka nebo jeho socioekonomický status.

Dobré známky motivují žáky i jejich rodiče v tom, jak moc si věří na další studium nebo jaké mají kariérní ambice. Budoucnost tak může ovlivnit i to, jak přísně škola známkuje. Ukazuje to nový výzkum IDEA CERGE-EI. Je tedy pro akademický vývoj a sebedůvěru dítěte lepší chodit na školu, kde se známkuje podle mírnějších měřítek? „Částečně to pravda skutečně je. Přísností známkování ve výzkumu myslíme především rozdíl mezi známkami a matematickými dovednostmi měřenými v mezinárodním šetření PISA 2018,“ vysvětluje pro Seznam Zprávy Tomáš Protivínský, jeden z autorů výzkumu. Výzkum dále ukázal, že pro výslednou hodnotu známek není důležitý jen rozdílný přístup škol. Ovlivňuje je i pohlaví žáka nebo jeho socioekonomický status.

Celý článek najdete zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-na-jednicky-ma-vetsi-nadeji-divka-z-dobre-rodiny-treba-s-mensimi-znalostmi-207711#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Dívka běží po školní chodbě