Mediální gramotnost patří ke vzdělání

Datum publikace: 25. 03. 2013
Periodikum:
novinky.cz
Média nejsou obrazem světa a ne vše, co se v nich objeví, musí odpovídat realitě.

Tato teze stojí v pozadí nové učebnice mediální výchovy, se kterou se žáci druhého stupně základních škol a odpovídajících ročníků gymnázií budou učit od začátku nového školního roku kriticky rozlišovat skutečnost od jejího mediálního obrazu.

Živý průvodce světem médi mapuje jejich vývoj „od kouřových signálů až k internetu“ a seznamuje s riziky současného mediálního světa – počínaje kyberšikanou na sociálních sítích přes nedbalé zacházení s osobními údaji až po klamavou reklamu.

Navodit reálné situace

Děje se tak formou komiksového vyprávění o čtyřech „náctiletých“ spolužácích z jedné redakce školního časopisu, kteří se v jednotlivých příbězích učí na vlastní kůži čelit typickým hrozbám.

„Cílem je navodit reálné situace, ve kterých mladí lidé musí volit z několika možností. Učí se na základě vlastních chyb a diskuse moderované pedagogem, ve které obhajují svůj postoj,“ vysvětluje pojetí učebnice její autorka Eva Bělohlavá, která vychází z vlastních pracovních zkušenosti v Centru dětské komunikace ve Vratimově.

Celé znění článku njadtete na: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-medialni-gramotnost-patri-ke-vzdelani-185286.

chlapec před televizí