Když to v rodině nefunguje, tráví děti víc času u obrazovek, upozorňují vědkyně

Datum publikace: 07. 04. 2022
Periodikum:
plus.rozhlas.cz
Jak děti naučit bezpečně se pohybovat ve světě digitálních technologií a v online prostoru, tomu se věnuje nový rodičovský průvodce džunglí digitálního dětství a puberty. Napsala ho odbornice na technologie Michaela Slussareff, která se podílela taky na výzkumu zaměřeném na to, kolik času děti strávily s obrazovkami během pandemie koronaviru.

Jednou ze zásadních otázek výzkumu bylo, kolik času denně stráví děti ve věku šesti až devíti let s obrazovkami. Ukázalo se, že mimo školní povinnosti takto trávily kolem čtyř hodin denně. U dívek to bylo zhruba o půl hodiny méně. Tato čísla jsou poměrně vysoká, shodují se spoluautorky výzkumu Michaela Slussareff z Ústavu informačních studií a knihovnictví a Kateřina Lukavská z Kliniky adiktologie 1. Lékařské fakulty a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.

Čas s obrazovkou jako index rodinného stresu

Jsou ale i další odborné práce. Například lékařský časopis pro pediatrii Acta Paediatrica publikoval výsledky zahraniční studie zaměřené na malé děti do tří let věku. Vyplynulo z ní, že se na děti přenášel z rodičů stres a úzkost, které byly charakteristické pro období covidu. Stres se pak odrážel i v množství času, které tyto děti trávily u obrazovek mobilů, počítačů a televize.

Celý rozhovor najdete zde: https://plus.rozhlas.cz/kdyz-v-rodine-nefunguje-travi-deti-vic-casu-u-obrazovek-upozornuji-vedkyne-8719684

Chlapec hraje počítačovou hru