Kdo čte, uspěje. Rodiče vliv knih ale podceňují.

Datum publikace: 23. 06. 2018
Periodikum:
http://hradecky.denik.cz/
Navzdory kampaním na podporu čtení, nepatří u dětí knihy mezi ty nejoblíbenější činnosti. Ukázal to průzkum Národní knihovny. Většina rodičů si ale uvědomuje, že má čtení pro děti význam.

Dítě pod lampičkou začtené do románu, pohádky nebo literatury faktu je snem každého češtináře. Rodičovská přání se s nimi ale kupodivu nekryjí. Podle čerstvého průzkumu, který si Národní knihovna ČR zadala u společnosti Nielsen Admosphere, si 39 procent rodičů myslí, že význam přínosu čtení knížek se v dnešní době přeceňuje. Možná proto čtení knih v posledních letech vypadlo ze souboru nejoblíbenějších dětských činností.  

ČTENÁŘI U MATURIT  

Na druhou stranu 83 procent rodičů přiznává, že čtení knížek má velký význam pro další život a profesní uplatnění jejich ratolestí.  
Je evidentní, že internet je vítězícím konkurentem tištěných knih, přičemž především mladší matky a otcové netuší, proč a hlavně jak by měli své potomky od monitorů přitáhnout ke knihám. "Čtenářství se rozvíjí především v rodině. Pokud rodiče nekupují knihy, nevodí děti do knihoven, nemluví s nimi o postavách, děti si mnohdy ani neuvědomí, jak je četba úžasná. A naopak, rodiče, kteří s dětmi nečtou, nechápou, jaký problém je nedostatečná sečtělost," míní češtinářka Veronika Valíková z Arcibiskupského gymnázia a členka Společnosti učitelů českého jazyka a literatury. Podle jejího názoru je největším negativním posunem, že žáci vyšších ročníků čtou převážně knihy ze seznamu četby k maturitě, což překvapivě nevede ke kýženým výsledkům. "Mohu potvrdit, že čtenáři zvládají maturitní i jiné testy lépe než nečtenáři. Snáze se orientují, rychleji řeší úkoly a dokážou číst mezi řádky," zdůrazňuje Valíková.  

Celý článek najdete zde: https://www.denik.cz/z_domova/kdo-cte-uspeje-rodice-vliv-knih-ale-podcenuji-20180622.html