Kam patří postižené děti? Základky se bojí

Datum publikace: 15. 10. 2012
Periodikum:
novinky.cz
Ať už je integrace dětí z praktických škol do běžných základek dobrý, nebo špatný nápad, v každém případě se uskutečňuje v krajně nevhodnou dobu.

Školy nejsou na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami anebo jinak znevýhodněné děti připraveny, navíc se potýkají s existenčními problémy. Na to vše nejvíc doplatí právě znevýhodněné děti.

Sociologové se zcela neshodnou v otázce, jestli by se cizojazyčné, hyperaktivní děti nebo třeba děti s lehčí formou autismu měly zařazovat do společnosti ostatních vrstevníků. Integrace jim totiž může prospět ve zvládání běžných výzev v budoucnu. Naproti tomu existují obavy, jestli integraci dokážou školy provést.

Učitelé jak praktických škol, tak i běžných základek nad záměrem kroutí hlavou. Proti začleňování problémových dětí se ve společném prohlášení vyslovili odborníci z řady pedagogických asociací, proti rušení praktických škol také vznikla petice.

„Je to strašný průšvih, co je ale na tom nejhorší, že nejvíc na to nedoplatí ani učitelé, ani rodiče, ale samotné děti. Ony by mohly mít na praktické škole úplně pohodový život, místo toho mají boj,“ povzdechl si učitel matematiky Tomáš Fořt ze Zlína.

Celé znění článku najdete na: https://web.archive.org/web/20130614115814/http://www.novinky.cz/veda-skoly/281309-kam-patri-postizene-deti-zakladky-se-boji.html.

školní třída