Inkluze v druhém poločase

Datum publikace: 15. 05. 2019
Periodikum:
ceskaskola.cz
„Jak si vyložit fakt, že v médiích se dnes s tématem inkluze skoro nepotkáte? Znamená to, že se ve skutečnosti nic neděje a nic se nezměnilo? Nebo naopak všechno funguje, a proto není důvod o tom psát a točit?

Smířili se učitelé s tím, že budou mít ve třídách „jiné“ děti, nebo jim to ve skutečnosti vadí, ale netroufnou si to říct nahlas? Nebo se dokonce chystá tichá likvidace inkluze?

Ve skutečnosti je to tak, že období mezi lety 2014 až 2016 bylo z hlediska frekvence tohoto tématu mimořádné… Katastrofický narativ zněl, že do škol dorazí tisíce nevzdělavatelných dětí, dojde k likvidaci speciálního školství, rozvratu veřejného školství a útěku části žáků do soukromých škol. Nic z toho nenastalo. Kromě jiného i proto, že celkový počet dětí v praktických školách, o ty šlo ve veřejné debatě nejvíce, byl zhruba takový, že na jednu běžnou školu by připadli dva až tři noví žáci. Skutečnost byla ještě skromnější. Žáků, kteří po přijetí novely a změně financování přešli ze specializované školy na běžnou, bylo celkem nanejvýš několik set, tedy v běžném provozu (máme přes 4000 základních škol) je zcela výjimečné se s někým takovým potkat.

Celý článek najdete zde: http://www.ceskaskola.cz/2019/05/tomas-fertek-inkluze-v-druhem-polocase.html