- Domů
- O čem se mluví
- České firmy daly na dobročinné akce méně peněz
České firmy daly na dobročinné akce méně peněz
Datum publikace: 26. 09. 2011
Periodikum:
Hospodářské noviny
Doba, kdy firmy dávaly na dobročinnost hračky do dětských domovů, je pryč. Dnes častěji poskytují potřebným odborné konzultace, což přináší dlouhodobější efekt.
Zapojování zaměstnanců do firemní filantropie je pozitivní trend, který ve firmách sílí i navzdory křehké ekonomice. "Naši lidé si sami vybírají společnost, se kterou chtějí spolupracovat," říká Pavel Závitkovský, partner společnosti KPMG. "Zaměstnanci i vybírají peníze a firma zdvojnásobí sumu, kterou vyberou. Peníze se vybírají třeba i při golfu a vloni jsme věnovali přes čtvrt milionu," popisuje. Projekt, na kterém se podíleli s obecně prospěšnou společností Neziskovky.cz, se jmenoval Rok společně – Krok kupředu. Poskytovali odborné vzdělávání neziskovým organizacím v oboru financí, účetnictví, daní, projektového řízení a překladů. Během dvou ročníků podpořili Asociaci rodičů a přátel zdravotně postižených dětí v ČR – Klub Klubíčko Beroun a Asociaci pomáhající lidem s autismem. Za promyšlenou podporu získala společnost KPMG cenu za zapojování zaměstnanců do filantropie a dárcovství.
Ačkoliv aktivita zaměstnanců roste, pokračuje už třetím rokem po sobě pokles firemního dárcovství. "V absolutních číslech darovaly české firmy loni 2,2 miliardy korun, to je o 109 milionů méně než v roce 2009," říká Jiří Bárta, ředitel Nadace VIA, která se dlouhodobě zaměřuje na firemní dárcovství. Podle něj také zhruba o tisíc poklesl počet firem, které darovaly a dar daňově uplatnily. "Výše průměrného daru ale narostla o 2700 korun a dosáhla hodnoty 142 tisíc korun," dodává Bárta. Firmy stále více přemýšlejí, jak každou korunu, kterou darují, zhodnotit. Má to jeden pozitivní dopad – promyšlenější strategii firemního dárcovství. Dávno nejde jen o natírání plotů, vysazování stromků a pomocné práce, i když i ty mají svou váhu. Stále častější je, že experti z byznysu zaučují manažery z neziskového sektoru nebo jim poskytují své zkušenosti a poznatky.
Celé znění článku naleznete na: https://hn.ihned.cz/c1-52987330-ceske-firmy-daly-na-dobrocinne-akce-mene-penez