Determinanty integračního procesu žáků se sluchovým postižením

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Rostoucí počet žáků se sluchovým postižením integrovaných v běžných školách klade vysoké nároky na připravenost učitelů. Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování postojů současných a budoucích učitelů k problematice sluchového postižení a k integraci dětí s vadami sluchu do běžných škol. Cílovými skupinami byli studenti prezenčního studia učitelských oborů a učitelé jihomoravských základních škol a víceletých gymnázií. Nepřímou cílovou skupinou se stávají žáci se zdravotním postižením (integrovaní v základních školách) a jejich rodiče. Výzkum sestával ze třech částí. V první části byly zmapovány postoje studentů učitelství na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity k problematice sluchového postižení a k integraci dětí s vadami sluchu do běžných škol. Druhé šetření bylo rozšířeno o studenty učitelských oborů Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity. Třetí, hlavní výzkumné šetření bylo zaměřeno na analýzu připravenosti jihomoravských učitelů na integraci sluchově postižených žáků do běžných škol a školských zařízení. Zpracování výzkumného šetření obsahuje hypotézy, výsledky výzkumu podrobeny univariační a bivariační analýze a graficky znázorněny

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/32695/pedf_d/