Systémy podpory studentů se zdravotním postižením v terciárním vzdělávání [rukopis]

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Vznik této práce souvisí se současnou situací terciárního vzdělávání, které se již řadu let nachází v ohnisku zájmu tvůrců vzdělávacích politik, vědeckých týmů i zájmových skupin. Například v komuniké Světové konference o vysokoškolském vzdělávání UNESCO z roku 2009 je opakovaně zdůrazněna společenská odpovědnost a sociální rozměr terciárního vzdělávání, které umožňuje hledat lidstvu řešení mnoha sociálních, ekonomických, vědeckých a kulturních problémů. Cílem práce, která má teoreticko komparační charakter, je vytvořit pojmový a informační základ pro hlubší porozumění systémům podpory studentů se ZP v terciárním vzdělávání, navrhnout možné modely či scénáře podpůrných aktivit a porovnat situaci v českém prostředí s vybranými příklady zahraničních institucí. Autor se zabývá problematikou vymezení systémů podpory studentů se ZP v terciárním vzdělávání, zmiňuje vybrané aktuální teorie vhodné při jejich popisu a analýze. Podpůrná struktura vzdělávání je definována jako systém institucí a služeb, který pomáhá vytvářet vhodné podmínky, řešit problémy a odstraňovat nedostatky vzniklé při fungování vzdělávacího systému. Podporu chápeme autor jako soustavu legislativních a organizačních opatření, dále zdrojů, intervencí a ...

Zdroj dat
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/90952/3426045