Facebook je skvělý online nástroj do výuky, ale jeho používáním brzdíme rozvoj digitální gramotnosti

Autor/ka
Mgr. Michal Kaderka
Rok vzniku:
2018
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Autor, učitel mediální výchovy, se zamýšlí nad využitím Facebooku ve výuce. Narozdíl od některých učitelů nepodporuje metody práce s Facebookem a tvrdí, že používání Facebooku ve výuce nevede ke získání dovedností, které by současné děti pro práci v digitálním věku potřebovaly. Někteří žáci ani nemají na této sociální síti účet a škola musí tuto okolnost respektovat. V textu jsou vyjmenovány aplikace, které by učitelé měli znát a ve školách využívat (např. Moodle, Yammer, Google Classroom, Doodle). Autor článku upozorňuje na weby Co jsem vyzkoušela, Naše třída, Ta učí tak a ten zas takhle, Učitelé a doporučuje jejich sledování. Tyto weby informují učitele, jak najít nejlepší aplikace, které by mohli při výuce využívat.

KADERKA, Michal. Facebook je skvělý online nástroj do výuky, ale jeho používáním brzdíme rozvoj digitální gramotnostiŘízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol, 2018, 15(9), s. 43-44. ISSN 1214-8679.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001754335&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Řízení školy, 2018, Roč. 15 č. 9