Grunnlaget : metoda, která učí děti učit se

Autor/ka
Martin Kovalčík
Rok vzniku:
2011
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Norská výuková metoda Grunnlaget (v překladu Základ) se začíná používat při práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metoda přispívá k rozvoji dětského myšlení, děti jsou schopny přeměnit přijímané informace v konkrétní poznatky. Metoda byla představena v rámci semináře věnovaného konceptuálnímu vyučování, který uspořádala společnost Člověk v tísni. Koordinátorka předškolní přípravy, Karolina Hrubá, hovoří o aplikaci metody do výuky a vynikajících výsledcích v praxi.

Kovalčík, Martin. Grunnlaget: metoda, která učí děti učit se. Rodina a škola: časopis pro všechny rodiče a učitele, 2011, 58(5), s. 10-12. ISSN 0035-7766.

Související obsah

Problematice alternativního vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se na portále Šance Dětem věnují články:

- od Ivany Horváthové s názvem "Alternativní školství"

- od Evy Hurychové s názvem "Školská sociální práce".

Zdroj dat
https://www.eduzin.cz/nezarazene/grunnlaget-metoda-ktera-uci-deti-ucit-se/
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Rodina a škola : časopis pro všechny rodiče a učitele, Roč. 58, č. 5 (2011)